søndag 17. august 2008

Settet er komplett!


Så har jeg endelig fått høst-settet til minsten ferdig; armybuksa, matchende body og nå: skjorte til å "slenge på" utenpå bodyen! Dette er faktisk opprinnelig skjorta jeg prøvde å sy til mannen min, som nå er klippet opp igjen og sydd om i mindre størrelse :)
Jeg hadde dessuten en skikkelig halleluja- opplevelse på kjøkkenet mens jeg satt og sydde i dag. Ettersom arbeidet skred frem, og jeg innså at det verste sto igjen (håndsøm...knappene!), bestemte jeg meg endelig får å VÅGE å prøve på knappesøm på maskinen!
Og hvorfor i all verden har jeg ikke prøvd det før????
Gi denne kvinnen knapper: jeg har fått dilla!!!

Vel; nå står jeg uten konkrete prosjekter i planene. Jeg har jo alltids ting jeg funderer på å sy, men det er ikke noe jeg føler haster, og jeg klarer heller ikke bestemme meg helt for hva jeg skal ta til med først. En blå-stripet skjorte til minsten? En tunika til meg? En jeans-bukse til Schnuppa? Eller en snekkerbukse til minsten også? Vi får se: kanskje ånden kommer over meg i morgen. Det ville dog ikke gjøre noe å heller prioritere litt arbeide framover heller da...
Men en ting jeg må få gjort i morgen, er å avbilde meg i mitt ferdige kåpe-prosjekt da. Den har jeg jo alt begynt å bruke litt, faktisk!

Mønster: Ottobre design nr 3 2008 (side 1)
Teksil: fra butikkutsalget til Stoff og Stil (svært lett/tynt lin-bomulls tekstil)
Effekter: Klisje-trykk fra Panduro Hobby

3 kommentarer:

florin design sa...

Mycket fin!

Jga har bilder på barn när de använder kläderna, hara bara inte hunnit redigera dem. Lägger ut bilder så fort jag kan.

Anonym sa...

Kjempeflott! Det er bra du har kommet over knappisyingsangsten, det går en smule kjappere med maskin, ja!

LivM sa...

Flott skjorte du har sydd!