søndag 10. august 2008

Høst for alle penga..

Bokstavelig talt... Med regnværet som har hengt over oss siste to ukene, og grader som kryper ned mot 14 grader på gradestokken, har jeg vanskelig for å se for meg at bikinien tas fram igjen i år. Rart. Bare to uker siden vi badet i innsjøen nedenfor huset.. Temperatur-endringene har satt spor i kroppen da. Sitter her med noe av en blanding mellom allergi (mot hva???) og influensa, og føler meg bare såååå fresch. Not. Har ikke trent siden mandag, og da er humøret deretter også.

Fikk, til min store glede, hentelappen fra posten med forsending fra Stoff og Stil før helgen da. Så der forsvant resten av pengene denne måneden. Bare dét kan jo bli litt spennende da. Høh.
Tenkte å bruke fredagen til å sy raskt sammen en høst-overall til minstemann (som trenger den i barnehagen denne høsten), men jammen sitter jeg her enda; søndag kveld!
Det var bare småplukk nå da, og det som tok mest tid, var spretting av sømmer jeg angret. Strikkene i ermer og ben ble ikke bra da jeg sydde etter veiledningen til Ottobre, så jeg valgte å sprette sømmene og gjøre det på "min måte". Og til slutt ventet det aller vanskeligste, som jeg sliter like mye med hver gang; banke inn trykk-knapper! Treffer aldri vinkelrett med hammeren, så X antall trykknapper ødelegges før jeg får alle perfekt i hverandre!

Dressen er laget av sandfarget bevernylon (slitesterkt for en krabat som krabber like mye som han går), og trukket med restene av armytekstilet som jeg tidligere sydde bukse av. Har valgt å ikke fóre den, da den skal være en høst-overall og ikke ment for vinterkulde. Dekorerte litt med armytekstilet på knefóringer og med et brystmerke, samt til snørene i livet. Satte også inn slike anorakk-snøre-stoppere i stedet for å lage knuter med disse liv-snørene (slik veiledningen egentlig ville det til!).



Tekstil: bevernylon fra Stoff og Stil nettbutikk, armytekstil fra Stoff og Stil butikkutsalg.
Mønster: Ottobre magasin nr 4 2008, s.13

1 kommentar:

LivM sa...

Den ble jo fantastisk flott! Godt jobbet!