lørdag 6. september 2008

Bursdagshelg...utmattet!


Har stått til langt på natt med kakebaking etter at første forsøket på prinsessekaka gikk "ad dundas". Har lagd den før, men denne gangen gikk det skeis under stekingen. Det tar rundt 2 timer å steke den, så når første forsøket ikke går, blir kvelden gjerne litt lang da (den skal jo fylles og pyntes avkjølt også...). Sydde raskt sammen et forheng av velour-tekstil fra Jysk mens jeg ventet, til å bruke som forheng under den obligatoriske "fiskingen" i barneselskapet. Måtte fóre den med noen gamle håndklær da det viste seg at velouren ble gjennomsiktig alene (-og jeg ikke ønsket å bruke opp annen metervare til slik bruk..). Sydde knappehull i to hjørner, slik at jeg kunne tre en hyssing gjennom og henge opp i døråpningen.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Superflott kake! Du er flink og allsidig.

Anonym sa...

Så herlige de små som står i fiskeø!! Og for en flott kake!
Legger den i på "hard-disken" til
senere bruk!

Anonym sa...

Glemte å si at det ikke er frihåndsmaling, jeg lager "maler" på jobben min. Skåret ut i selvklebende folie. Limer det på plagget, og maler i åpningene, så fjerner jeg folien og fixerer med strykejern. Si bare i fra om det er noe du vil pynte med noen ord eller et eller annet, jeg har laget maler til andre tidligere.
Du kan se et resultat her: http://grosblog.wordpress.com/2007/06/

Det virker som hun har lagt ned bloggen sin nå, men hun var den første jeg kom i kontakt med i bloggeland.

LivM sa...

Superflott kake, igjen!

Anonym sa...

Oh my...(er noe du IKKE kan?)