søndag 7. september 2008

Avkobling søndag kveld


Etter en helg uten særlig mye søm (sitter jo gjerne fredag, lørdag og søndag kveld til sent på natt...), fikk jeg lyst å ta til med et lite og raskt prosjekt. Har sett litt i de to nye bøkene mine, og spesielt "Blødt Barnetøj" er til inspirasjon så langt. Delvis inspirert av denne, og litt søm-inspirert av Alveskogen design, lagde jeg derfor denne tunika-kjolen til 4 åringen i huset. Er spent på om den passer (hode åpningen), ettersom det ble rådet til å teste dette før man sydde den sammen....og det er vanskelig når hovedpersonen selv har lagt seg. Tok en sjanse ettersom det også er litt stretch i tekstilet. Har lyst å prøve den ut i morgen, og håper det ikke blir for varmt med fleece enda (hmmm, får sjekke værmeldingen). Tekstilet var ikke helt rent etter noen runder på gulvet, så jeg får unnskylde flekkene her-og-der... *rødme* Hmmm, kanskje like greit å vente med bruk da, så en får vasket det hele...jajah..
Litt motivert av ett par andre spreke syersker (bla Lises hobbyblogg og Ohelenes blogg), tok jeg barna ut på tur i dag. Ja- på tur er vi stadig, men mest i nabomiljøet. Etter å ha sett de nevnte kvinner dra med barn og familie på tur, tenkte jeg å teste det samme. Med ett åringen i bæremeis og 4 åringen til bens, gikk vi ut i skogen på jakt etter både elg (!) og bær. Vi fant bær, men selv om vi ropte aldri så mye på elgen (!), glimret han med sitt fravær. Likevel holdt barnebena ut heeeeele den lange turen (over halvannen time inkl. litt bærplukking) - og minsten holdt ut i bæremeisa også. Og selv om de siste meterne hjem var litt lange, måtte jeg love å bli med på flere turer etter at de fikk smake blåbær med melk og sukker på ;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

For en flott tunika! Og kjekt at jeg har bidratt til å få deg ut i ulendt terreng!

Kort og Søm sa...

Kjempe fin med blomster og kanpper! :o)

hobbyvenn sa...

Å så søt. den blir nok jenten din fin i vil jeg tro. Håper den passer i hodeåpningen, det er jo alltid litt spennende.. God helg!

Anonym sa...

Den tunikaen var bare helt nydelig!

Lillian Risholm sa...

Den der ble utrolig flott! Herlige farger

Kort og Søm sa...

Hei, de luene jeg lager vrangsyr jeg , så det blir ingen sømmer som krysser hverandre! Men jeg har sydd luer med flere kryssende sømmer, og da sydde jeg midt oppå sømmen (fra retten) med en dekorsøm på den sømmen som gikk fra pannen til nakken. Det fungerte bra! :o)

Anonym sa...

så utrolig skjønn denne var da!

Hilsen Alba på mojo

Villblomsten sa...

Den var kjempflott !!! :-)

tanja sa...

herregud- du e jo helt vidunderlig. Når eg lure på korsn eg får tid tell alt eg driv med, og ser på kreativiteten din- da blir eg helt blåst av bane...Kor finn du tid til dette? Flink e du iallefall

Umulia sa...

For en nydelig fleecekjole:)