søndag 11. juli 2010

Min tur nå!

I går kveld ble det tid for å ta unna to UFO'er. Deilig å få slikt unna; de har en tendens til å kvele motivasjonen for å sette seg ned foran symaskina. Nå har jeg bare én slik UFO igjen (den ble påstartet i Januar...): 4 lengder á 4 meter gardin å legge opp....*grøss-og-gru* (dere ser av vedlagte "utgått-på-dato-bilde" hvor de gardinene skal få plass..)

Det ene prosjektet som ble avsluttet i går kveld, var en t-shirt med knapperad i halsåpningen til husets 3 åring. Jeg ble så misfornøyd til slutt, at det var bare om å gjøre å få det avsluttet. Spent på hvordan den vil være på; lever i håpet om at det kan bli bedre enn hvordan det ser ut slik jeg holdt det i hendene i går... Dessverre ikke avbildet :(

Det andre prosjektet, var en tunika jeg startet på i våres til meg selv. Skulle gjerne sydd mer til meg selv, men har en sperre for dét. Vet ikke hvorfor....kanskje for store prosjekt? Kanskje vanskeligere/mer kresen mht passform (ergo mer arbeide med justeringer)?
Denne er i alle fall en avtegning av en favoritt-t-shirt jeg kjøpte hos Gina Tricot for ett år tilbake. Likte godt de vide ermene, den tighte fassongen øverst, og den frie fassongen nederst. Var litt vrient å få til rynkningen under halsutringningen, men fikk det til på et vis. Valgte også å sette på en sommerfugl på brystet, for å gjøre tunikaen litt mer "fin" enn bare vanlig. Selv om det blir et "vanlig" arbeidsantrekk da :) hehe. Har en annen singlet-tunika jeg også har klippet delvis ut og klargjort for søm. Kanskje klarer jeg å starte på den i dag/kveld. Den er etter et mønster fra Alt om Håndarbeide (omgjort fra vanlig singlet til tunika)


MØNSTER: blå-kopi av tidligere innkjøpt t-shirt fra Gina Tricot
TEKSTIL: salgsvare fra Drammen Stoff og Stil

5 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så fin tunika du har sydd til deg selv! :O)
Ha en fin søndag :O)

hobbyvenn sa...

Kjempeflotte plagg du har sydd til barna og deg selv. Det er lett for at sømprosjektene blir litt i rykk og napp, men det skal jo være kos å holde på med så da blir det slik. God sommer!

LivM sa...

Den ble jo flott Therese.

Smykkas sa...

Du er superflink i mine øyne.

Dette er første gang jeg besøker deg, men det skal nok bli flere.

Nå kjenner jeg godt de bloggevennene jeg har, og da synes jeg det kan være fint å finne flere. Jeg er slett ikke ute etter noe skyhøyt antall, for jeg vil gjerne skrive litt ordentlige kommentarer til den enkelte.

Håper du vil ta deg tid til et lite gjenbesøk.

Hilsen Astrid

Eva sa...

Kjemtøff Therese:-)