fredag 6. juni 2008

Tøffing skal han bli!



Pappan i huset har ryddet i garderoben sin (glemte å sjekke om han hadde feber...) og ettersom det ble en del t-skjorter til overs, var det bare å forsyne seg for denne ivrige lille syspiren. Når gubben bruker str xxl i klær, blir det en del tekstil å lage barnetøy av :)
I kveld/natt har jeg laget denne lille sommerhabiten til lillemann (nå ETT år! Hurra!); mønsteret har jeg brukt to ganger før, men jeg elsker slike hel-drakter. Klipte opp t-shirten for å få med både trykket og brystlommen, så jeg måtte spleise på midten. Brukte kontrastfarge på tråden, så da ble det jo bare kult, synes jeg. På rumpa har jeg satt en liten lomme som opprinnelig satt på t-shirtens erme. Det gjenstår bare å banke inn trykknapper, men jeg tenkte å la huset få sove i ro i natt, så det får bli i morgen.

Tekstil: eldre t-shirt fra Psychotic
Mønster: Babydress fra Stoff og Stil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du er så flink, Therese! Jeg blir rett og slett helt imponert, og har helt gitt beskjed til Egil om at jeg ønsker meg symaskin til bursdagen!

Artig slik du bruker gamle sengesett og t-skjorter!

Kikki - som er innom og sjekker rett som det er. ;-)

Anonym sa...

Oj- så gøy!

Jeg driver også med sånt, syr barneklær av brukt tøy og alt annet av stoffrester. Men det er sjeldent jeg kommer over andre som gjør det :)

Jeg tror jammen jeg legger lenke til deg på bloggen min jeg, så jeg kan komme innom deg og se litt av og til!

Så mye søtt!