onsdag 16. april 2008

Åhhh, frustrasjon!

Har nå sittet 2 kvelder og jobbet med en jakke til Schnuppa som skal kombineres med en city-shorts til et tøfft antrekk.. Slet litt med ermene i går, ettersom de var ~3cm videre enn erme-åpningen på jakke (går det an??). Så det ble til at jeg prøve sydde den ene ermen til jeg fikk testet jakken på hovedpersonen i dag tidlig.. Og - *gremmelse* - er det bare mine barn som er store, eller er barnemodellene til "Alt om håndarbeide" virkelig så bittesmå???
Min jente er 3,5 år, og modellen til 4 år er altså både for trang over magen og for smal i ermene! Det er ikke første gangen jeg opplever slikt med nevnte magasins barnemønstré.. Heldig for meg at jeg kjøpte litt ekstra av ullmix-tekstilet jeg syr på, så i kveld blir det vel å starte fra scratch igjen *sukk*. Denne gangen med str 6 år (til en 3 åring altså!!).

2 kommentarer:

LivM sa...

Huff så ergerlig. Men orker deu virkelig å starte på nytt, da er du tøff altså!

Anonym sa...

Det var altså synd!

Er der ingen mål-oversigt til mønsteret, så man kan sammenligne målene inden man syr?

Mine børn er også altid lidt over gennemsnit, men ikke når det kommer til Meedoms bøger. Dem kan jeg altså godt anbefale.

Jeg har købt begge mine bøger hos Små Tekstiler, så nu er jeg ude over den slags problemer indtil den store fylder 7...

Hilsen Birgitte fra Nyborg, Danmark