torsdag 16. desember 2010

Julenissekjole til skoleavslutningen!

Endelig tilbake - etter litt trøbbel med nedstenging av siden min! Håper det ikke har jaget for mange bort, og at jeg treffer gamle kjente igjen her inne :)
I går hadde 1.klasse juleavslutning, og de fremførte jule-skuespill for oss. Framfor å gå og kjøpe et ferdig standard nisseantrekk, tok jeg fram symaskinen.. Med utgangspunkt i boken "Blødt barnetøy" lagde jeg en enkel singletkjole med hette. Det startet med lange ermer, men ved ettertanke: fleece, små aktive barn og skuespill..?! Det blir varmt! Så ermene ble ofret, og det var bra (varm jente på kvelden, ja!).
Dette er et fleecepledd fra Ikea, og kvaliteten var ikke mye å skryte av (var lett å rive av strimler når jeg hadde begynt å klippe i det, og det nuppet seg etterhvert utover kvelden da den ble brukt). Den er heldigvis ikke noe som skal brukes daglig da ;)

Jeg brukte en tykk ulltråd til å lage navn og mønster på kjolen, og sydde sikk-sakk over for å feste den. Stilig effekt synes jeg!

2 kommentarer:

Pinnepenn sa...

Det er en av de søteste kjolene jeg har sett! Kjempefin!

Anonym sa...

Kjempesøt!!!