fredag 17. desember 2010

Og sånn går førjulsdagene

Det er så deilig å endelig ha tid til litt søm igjen. Jeg har fremdeles noe arbeid liggende og vente på meg, men nå haster det ikke så mye. DA benytter man tiden til (trening selvfølgelig!) søm. I kveld har jeg klippet ut deler til en julekjole jeg vil sy til 6 åringen min. Jeg storhandlet da jeg var innom Stoff og Stil i Drammen denne uken, og har med tekstil både til denne penkjolen, til en tunika til meg selv, til en tunika til 6 åringen og dessuten også til en nattkjole til henne. Jeg tør knapt nevne at gardintekstilet jeg kjøpte på nyårssalget til Stoff og Stil i Januar (!) fortsatt ligger urørt.... Klær er mye mer gøy å sy :) Jeg ser virkelig fram til at Stoff og Stil åpner sin butikk i Oslo (Alnabru); da blir det enklere å ta seg "en tur innom" (informasjon fra deres facebookside!)

Som dere ser av forrige innlegg sydde jeg raskt sammen en nissejentekjole for juleforestillingen i går. Da vi kom hjem sent den kvelden, la vi barna raskt i seng og satte igang pepperkakebaking. Når det kommer til byggmessige kreasjoner kommer min bedre halvdel plutselig "på banen". Han er byggmester (nå takstmann!) og synes det er moro å bygge i form av kaker også. Resultatet må vi vel selv få lov til å si; var FLOTT! Barna var henrykte i dag tidlig da de fikk se det. Vi har enda ikke fått satt opp seigmenn-beboerne, og det var også noe av det første 3 åringen bemerket da han så borgen/slottet: "hvor er menneskene?"

I helgen håper jeg å finne tid og ro til å pakke inn gavene som er handlet inn, vaske litt hus, skolde mandler (hjemmelaget marsipan!) - trene!!!....og starte sømprosjektene mine!

7 kommentarer:

MayM sa...

Dette var da virklig et flott pepperkake slott. Det fineste jeg noen gang har sett. Hjelper å ha en fagmann til jobben ser jeg :-)

Anonym sa...

Lenge siden jeg har sjekket denne siden, her var det mye nytt!

Pepperkake borgen er jo fantastisk flott!

Jeg får ikke tid til søm lenger - men spør meg selv hvordan DU har tid!? Kanskje det er min dårlige organisering av tiden det står på?

Takk for inspirasjonen, i dag skal jeg rydde i søm og maling og planlegge noen nye prosjekter (etter jeg har vært på trening selvsagt:)

Fit mum sa...

Hei MayM; koselig å se deg her, og takk for hyggelig hilsen!

Kristin; hehe, tid...?! Vel, som du ser antydet her, har det vært mangelvare for meg også. Først nå er det litt tid, selv om jeg enda har arbeide som burde vært tatt unna. sukk...

hobbyvenn sa...

Så spennende med nye prosjekter. Julekjolen blir nok fin kan jeg tenke meg. Og den røde nissekjolen var jo bare kjempesøt. Og sist, men ikke minst: Imponert over pepperkakebyggverket!

Muviduki sa...

SNEKKERN HER I HUSET HAR IKKE VÆRT I NÆRHETEN AV Å VURDERE Å MONTERE HUSET VI HAR HATT LIGGENDE I DELER I 3 UKER. DET ER FORSKJELL PÅ GUTTA! GOD JUL!!!!!!!!

Fit mum sa...

Heheeheh, høres litt "Jens Petter ut" det der da... :)

Tanja sa...

Fantastisk flott pepperkakeborg!