lørdag 27. mars 2010

100% Åhléns

ENDELIG har jeg fred og ro i kroppen til å sette meg ved symaskina igjen!! Det føles som en evighet siden sist, og salgs-tekstilene jeg kjøpte fra Stoff&Stils Januarsalg ligger enda og venter på søm...det skal bla bli 4 gardinlengder til "tårnet" i stua vår..hver på over 4 meter!
I mellomtiden har jeg vært på salg hos Åhlens - egentlig litt flaks. Hadde sett meg ut et tekstil jeg likte godt ved juletider, og da jeg skulle kjøpe det inn denne uken, var det utsolgt på nærmeste Åhlens butikk. Det var utgående vare!
Men ved hjelp av en god bekjent som jobber i en annen Åhlens fikk jeg høre at de fremdeles hadde tekstilet igjen. Til salgspris. Hipp hurra! Dette er gardinlengder det er raskt å sy; jeg gikk temmelig lei tidligere i vinter, da jeg sydde gardinlenger til både hytte óg liftgardiner til stua mi. Men nå var jeg atter motivert, og det tok bare noen få timer fredagskveld, så var de klare. Med tips fra Muviduki fikk jeg høre at maljer enkelt kan settes i gardinlengder selv (en butikkansatt påsto en gang ovenfor meg at dette måtte det spesialmaskiner til, og at det bare var profesjonelle som kunne gjøre!). Dette fant jeg også hos Åhlens, så her er både metervare, tråd og maljer fra samme butikk. Mangler noen maljer (til siste lengden) samt liftsystem til vinduet over kjøkkenbenken, men det får jeg nok tak i til uka!

3 kommentarer:

LivM sa...

De ble jo supre. Flink jente!!

hobbyvenn sa...

Så flotte gardiner. Likte veldig godt maljene.

Muviduki sa...

Det gikk jo kjmpefint! Har sett på stoffet selv, med tanke på veske:)